Vitaal door de Overgang

Samen Werken aan
een Vitale Overgang

Visie & Missie

Wij geloven dat als het zelfbewustzijn van werkende vrouwen rondom de overgang wordt vergroot en ze ondersteund worden om actief regie te nemen om invloed uit te oefenen op hun lichamelijke en mentale klachten, ze vitaal door de overgang komen. Wij vinden dat elke werkende vrouw een vitale overgang verdient.
De visie van MenoActive is dat alle werkende vrouwen in Nederland een vitale overgang hebben.
Het is de missie van MenoActive om werkende vrouwen in de overgang te ondersteunen door effectieve programma’s aan te bieden voor een vitale overgang.

Onze kernwaarden

Vitaal | Verbinden | Serieus | Krachtig | Ondersteunen | Respectvol

Vitaal

We gaan vitaal aan de slag om de energie, veerkracht, fitheid en motivatie van werkende vrouwen in de overgang te verhogen.

Krachtig

Met zachte kracht helpen we vrouwen hun eigen energie en kracht (her)ontdekken zodat ze vitaal door de overgang gaan.

Verbinden

Door onze ervaring met een vitale overgang kunnen we ons inleven in de behoeften van werkende vrouwen in de overgang.

Ondersteunen

Met onze programma’s bieden we praktische tools voor een vitale overgang. Omdat elke vrouw een vitale overgang verdient.

Serieus

We meten het effect van ons aanbod, want meten is weten. We zijn professionals, serieus, leergierig en ervaringsdeskundig.

Respectvol

We maken de overgang bespreekbaar. Met respect voor de vrouwen. Dankbaar voor het vertrouwen dat in ons wordt gesteld.

Foto van Mireille Blommaert van MenoActiveHallo, ik ben Mireille Blommaert
Gezondheid, leefstijl, en vitaliteit staan al heel lang centraal in mijn leven. Na mijn studie Voeding en Diëtetiek heb ik 25 jaar als voedingskundige bij Unilever en later bij Upfield gewerkt. In deze periode heb ik ook regelmatig met Monique samengewerkt.
Ik heb ruime ervaring opgedaan met projectmanagement, strategieontwikkeling, wetenschappelijk onderbouwen van informatie en werken in multidisciplinaire teams.
Sinds 2021 ben ik ook Vitaloog.
Het onderwerp ‘Vitaliteit en de Overgang’ heeft mijn interesse sinds ik zelf in de overgang ben. Ik heb behoorlijk wat klachten gehad en ben zelf maar op ontdekkingstocht gegaan hoe ik mijn klachten kon verminderen. Ik had het fijn gevonden als er op mijn werk meer aandacht was geweest voor de overgang. Helaas was dit onderwerp wat onvoldoende bespreekbaar.

Met mijn achtergrond in voeding en vitaliteit wil ik met MenoActive de vitaliteit van werkende vrouwen in de overgang verhogen. Zodat het potentieel van deze vrouwen beter benut kan worden.

Wat betekent vitaliteit voor mij?

  • Bewuste keuzes maken
  • Gezond eten (met af en toe een uitspatting)
  • Dagelijks bewegen (wandelen, hardlopen, zwemmen, krachtoefeningen)
  • Tijd vrijmaken om aandacht te geven aan mezelf en de mensen om mij heen

Wil je weten wat een vitale overgang voor jou of je organisatie kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met me op om een kopje koffie te drinken.

Foto Monique Gerichhausen van MenoActiveHallo, ik ben Monique Gerichhausen

Na mijn studie Voeding en Gezondheid aan de Universiteit van Wageningen heb ik meer dan 20 jaar bij verschillende bedrijven in Zwitserland en Nederland als Voedingskundige gewerkt.
Ik heb veel ervaring opgedaan met het wetenschappelijk onderbouwen van communicatie, projectmanagement en werken in multidisciplinaire teams. Bij Unilever hebben Mireille en ik elkaar leren kennen.

Sinds 2020 ben ik ook Leefstijlcoach (BLCN). Ik ben deze opleiding gaan doen nadat ik zelf had ondervonden dat je met kleine veranderingen in je leefstijl beter in balans kunt komen en meer energie krijgt. Ik had diverse vage klachten en niemand, inclusief ikzelf, die ze in verband bracht met mijn overgang. Ik was toch pas 45 jaar?!

Met mijn achtergrond in voeding, leefstijl en coaching wil ik met MenoActive werkende vrouwen ondersteunen om de ruimte te ervaren om zelf keuzes te maken in relatie tot hun overgang(sklachten). Zodat het taboe wat er op de overgang heerst verdwijnt en vrouwen deze levensfase positief gaan ervaren.

Hoe blijf ik vitaal?

  • Dagelijks bewegen (wandelen met mijn hond, rolskiën en langlaufen, tennis en krachttraining)
  • Genieten van gezond en lekker eten
  • Op tijd naar bed en lekker vroeg weer op
  • Bewust kiezen voor energiegevers en nee zeggen tegen de energievreters

Wil je weten wat een vitale overgang voor jou of je organisatie kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met me op om een kopje koffie te drinken.