Vitaal door de Overgang

Blogs over een Vitale Overgang

Blogs die je helpen om vitaal door de overgang te gaan

Op deze pagina hebben we alle blogs verzameld die je een antwoord geven hoe je zo vitaal mogelijk door de overgang kan gaan. De blogs hebben we onderverdeeld in categorieën.

Foto met van links naar rechts boontjes, een gele en rode tomaat, rode puntpaprika en een gele courgette
fysiek welzijn

Goede voeding tijdens de overgang

Tijdens de overgang is het belangrijk om gezond en gevarieerd te eten. Een goede voeding heeft een positief effect op je gezondheid, je gewicht en je overgangsklachten. Hierdoor blijf je langer gezond en voel je je fitter.

Lees meer»
Mireille leest het boek Preparing for the Perimenopause and Menopause van Dr Louise Newson
recensie

Preparing for the Perimenopause and Menopause: Recensie

Een vitale overgang begint met een goede voorbereiding. ‘Preparing for the Perimenopause and Menopause’ van Dr. Louise Newson geeft een overzicht over de oorzaak van de overgang, de klachten, mogelijke behandelingen en leefstijladvies zodat vrouwen zich kunnen voorbereiden om een zo gezond mogelijke, stressvrije en klachtenvrije overgang te hebben.

Lees meer»
Een gezonde leefstijl. Vrouw in yoga positie bij zonsondergang. Ontspanning
kennisbank

Wat is een gezonde leefstijl?

Een gezonde leefstijl ondersteunt je gezondheid. De meest bekende leefstijlfactoren zijn bewegen, roken, drinken van alcohol, voeding, ontspanning en slaap. Een gezonde leefstijl kan de klachten van de overgang verminderen.

Lees meer»
Vitale overgang, vrouw in het bos met armen wijd.
kennisbank

Vitale Overgang

De overgang is een periode waarin er veel verandert zowel lichamelijk als mentaal. Overgangsklachten komen veel voor en kunnen een behoorlijke impact hebben. Als je in de jaren voor en van de overgang aandacht geeft aan je vitaliteit kun je beter met je klachten omgaan. Het creëert ruimte voor je persoonlijke groei. Dit noemen we een vitale overgang.

Lees meer»
Positief door door de overgang. Het woord mindset. M in een lichtblauw vak, I in roze, N in lichtpaars, D in rood, S in groen, E in donkerpaars en de T in geel. De achtergrond is donkerblauw.
mentaal welzijn

Positief door de overgang

De overgang heeft ook positieve effecten. Veel vrouwen ervaren persoonlijke groei tijdens de overgang. Het ontwikkelen van een groeimindset helpt je om je persoonlijke groei te vergroten.

Lees meer»
Een verzameling paperclips met smileys. Dit geeft een connectie met werkplezier in de overgang weer.
werk

Hoe je werkplezier in de overgang behoudt

Het behoud van werkplezier in de overgang is een belangrijke investering voor organisaties en de vrouwen zelf. Het levert namelijk productieve en betrokken medewerkers op die minder vaak ziek zijn én langer in dienst blijven.

Lees meer»
Vrouw met Long COVID of de overgang?
recensie

Wetenschappelijke publicatie: Long COVID of de overgang?

Als je na een COVID infectie langdurig klachten blijft houden noem je dat Long COVID. Long COVID lijkt vaker voor te komen bij vrouwen dan mannen. Volgens een onlangs gepubliceerd commentaar van Engelse wetenschappers zouden veel van deze vrouwen geen Long COVID hebben, maar in de overgang zijn.

Lees meer»
Hoofd met glazen gevuld met wijn en bier.
kennisbank

De overgang en alcohol

Het drinken van alcohol kan overgangsklachten uitlokken. In dit blog lees je meer over de combinatie van alcohol en de overgang. We geven je tips hoe je geen of minder alcohol kunt drinken.

Lees meer»